مرکز رشد خوشه فناوری های لوازم خانگی

    فرایند توسعه محصول یا خدمت

    • 1 ایده پردازی

      یافتن ایده مناسب، اولین گام شما در مسیر نوآوری است و چنانچه هوشمندانه انجام شود، ارزیابی ایده را بسیار آسان می کند. بخاطر داشته باشید، بهترین ایده برای پروراندن، مسأله ای است، که حداقل، قبلاً صورت مسئله آن پذیرفته شده باشد. به طور معمول، ایده و فرصت نوآوری را می توان در تقاضای بازار و یا ظرفیت های فناوری جدید جست وجو کرد.به طوری كه الگوها و ابزارهایی كه درادامه به آن اشاره شده است در این فرایند به شما كمك خواهد كرد.
    • 2 ارزیابی ایده

      در این مرحله شما باید جرقه ذهنی خود را که در مرحله پیش به آن رسیدید تبدیل به یک ایده تجاری و قابل دفاع کنید. زمانی می توانید درباره ایده خود صحبت کنید که همه پیش اندیشی های آن را تا مرحله قبل از سرمایه گذاری و آغاز تجاری سازی انجام داده باشید. سرمایه گذار حق دارد هر سوالی که می خواهد از شما بپرسد و شما موظف هستید که برای آن ها پاسخ معقول و منطقی و قابل دفاع ارائه کنید. البته همیشه بخشی از سوالات هستند که پاسخ آن ها چنین است: «تا واقعاً اجرا نشود، هیچ برآورد مستدل و منطقی از پاسخ این سوال ندارم.
    • 3 تأمین مالی

      اکنون شما با آگاهی از اینکه در کدام مرحله از توسعه ایده خود هستید، می توانید اقدام به جذب سرمایه مورد نیاز کنید. برای توسعه ایده در کنار دانش و تیم اجرایی نیازمند منابع مالی نیز هستید تا با خرید خدمت، توانمند یهایی که در تیم موجود نیست، خرید مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز و همچنین ازاریابی و تبلیغات لازم، ایده اولیه را به محصول و کسب وکاری سودده تبدیل کنید. لذا می توان گفت از دید کارآفرین و ایده پرداز سطوح مختلف یک محصول یا کسب وکار، به چهار دسته قبل محصول، قبل درآمد، قبل سود و ورود به بازار سهام قابل اِفراز است.
    • 4 تجاری سازی

      اکنون می توانید پس از گذر از مرحله توسعه ایده، تصمیم بگیرید که بهترین روش درآمدزایی از نوآوری ایجاد شده در هر مرحله چیست. با توجه به نمودار صفحه مقابل در هر مرحله امکان خروج از فرآیند توسعه ایده به منظور کسب درآمد وجود دارد به این صورت که شما در هر مرحله ای که باشید با پردازش ورودی های ذکر شده مطابق با نمودار، خروجی قابل فروش یا مورد نیاز برای مرحله بعد را در اختیار خواهید داشت. همچنین لازم به ذکر است که ابتدا پس از انجام پژوه شهای کاربردی، فناوری توسعه م ییابد و سپس برای اثبات کاربرد فناوری، محصولات با کارکردهای مختلف مطابق با فناوری یادشده توسعه م ییابند و در مراحل بعد با بازاریابی و توسعه کسب وکار به ترتیب کارکرد محصول و بازار در دسترس آن آزمایش و اثبات خواهد شد.
    15

    واحدهای فناور رشد مقدماتی پذیرش شده

    3

    واحدهای فناور رشدی پذیرش شده

    15

    جمع واحدهای فناور پذیرش شده

    5

    واحدهای فناور رشد مقدماتی خارج شده نا موفق

    6

    واحدهای فناور رشد موفق خارج شده